לתת תיק- ביחד מסייעים לאלפי תלמידים תלמידות

72.6% מנתמכי הסיוע העידו כי אין באפשרותם לרכוש ציוד לימודי בסיסי וספרי לימוד לבית הספר

"יצירת שוויון הזדמנויות בחינוך היא אחד הכלים העיקריים למניעת עוני בן דורי. ילדים למשפחות מעוטות יכולת, שאינם מקבלים את התמיכה הנדרשת, לא יוכלו לממש את הכישרון האישי והפוטנציאל הטמון בהם, ועלולים אף לנשור ממערכת החינוך, מה שיצמצם את סיכוייהם לרכישת השכלה גבוהה ויגביר את הסיכוי שיגדלו להיות בגירים עניים. הענקת הציוד הדרוש ללימודים לילדים למשפחות שידן אינה משגת, היא הבסיס האלמנטרי ביותר ליצירת שוויון הזדמנויות".  (מנכ"ל ארגון לתת, עו"ד ערן וינטרוב)

הצורך: 
לפי נתוני דו"ח העוני האלטרנטיבי לשנת 2022,  23% מהמשפחות ו 38% מהילדים בישראל חיים מתחת לקו העוני. 830,000 משקי בית בישראל חיים במצוקה כלכלית, מתוכם 131,000 משפחות שהתדרדרו למצוקה זו בעקבות משבר הקורונה וטרם נחלצו ממנה.  
72.6% מנתמכי הסיוע העידו כי אין באפשרותם לרכוש ציוד לימודי בסיסי וספרי לימוד לבית הספר.  
עבור המשפחות הנאבקות והחיות במצוקה כלכלית ההוצאה על הצטיידות לבית הספר לקראת שנת הלימודים היא הוצאה כבדה ולכן הן מתקשות לעמוד בה.  
הקושי המשמעותי ברכישת הציוד הנדרש לקראת תחילת שנת הלימודים מתווסף למאבקן של משפחות אלה לחיות בכבוד ולאפשר לילדיהן הזדמנות שווה להצליח.  

פרויקט "לתת תיק" נועד לתת מענה לצורך זה ולאפשר לילדים ממשפחות נתמכות להתחיל את השנה עם ציוד איכותי חדש ומשמח, באופן שמאפשר נקודת פתיחה שוויונית.    

זו השנה השלישית מאז החל ארגון לתת לסייע באפיק זה לקראת שנת הלימודים. חשיבותו של הפרויקט הולכת וגדלה בימים אלו לאור התעצמות האינפלציה ויוקר המחייה שהופך את חייהן של האוכלוסיות המוחלשות לקשות אף יותר. מטרת הפרויקט השנה היא להנגיש לכ-5,000 ילדים מהמשפחות הנתמכות על ידי הארגון ציוד בסיסי לשנת הלימודים (תיקי גב, קלמרים, מחברות, כלי כתיבה ועוד)  כך שיתאפשר להם להתחיל את השנה כשווים בין שווים. 


                                                                                                           לתרומה עבור ציוד לבית הספר

כתבות נוספות

כמה אתם באמת יודעים על העוני בישראל?

במסגרת ציון יום העוני הבינלאומי למאבק בעוני- בואו נראה כמה אתם באמת יודעים?

קרא עוד
פרויקט מארזי שופרסל ולתת

פרויקט מארזי שופרסל ולתת יוצא לדרך. כנסו לפרטים >>>

קרא עוד
היום הבינלאומי למאבק בעוני

במסגרת ציון היום הבינ"ל למאבק בעוני בכנסת הצגנו את מדד העוני הרב ממדי בועדת השקיפות בראשות ח"כ סתיו שפיר.

קרא עוד
התנדבות לקראת ראש השנה

בואו להתנדב איתנו ולאפשר לאלפי משפחות וניצולי שואה לחגוג את את חג ראש השנה בכבוד

קרא עוד
לתת תיק 2022

כל תלמיד שלישי במערכת החינוך חי בעוני, פרויקט "לתת תיק" יסייע להם לפתוח את השנה אחרת

קרא עוד
הערכה ותודה מצוות עמותת אמאנינא

מתרגשים לשתף בדברים שכתבו לנו מעמותות אמאנינא: תודה לכם, שמחים להיות חלק מהדרך הכל כך חשובה הזאת שמאפשרת לכולנו לסייע למשפחות רבות שזקוקות לנו.

קרא עוד
מארז מוצרי הבסיס של שופרסל וארגון לתת

מהיום תוכלו למצוא בסניפי שופרסל ברחבי הארץ את מארזי מוצרי הבסיס המשותפים שלנו הכוללים: פסטה, שמן, אורז וטונה ומוצעים במחיר עלות של 15 ₪.

קרא עוד
מתוך דו"ח העוני האלטרנטיבי של ארגון לתת

המשקף את המגמות העדכניות ביותר בנושא עוני ואי ביטחון תזונתי בישראל 2014, כפי שמכירים אותם בארגון לתת. לקריאת הדו"ח המלא:

קרא עוד
הענקת סיוע מיידי לנפגעי רעש האדמה בטורקיה

ארגון לתת ביחד עם שותפים נוספים במבצע חירום על מנת לסייע ולספק ציוד חירום באופן מיידי לנפגעי רעש האדמה בטורקיה

קרא עוד
דו"ח השפעה חצי שנתי 2020

כמה מזון הוצל? כמה חבילות מזון חולקו לניצולי שואה? מה היה היקף מבצע החירום בגל הראשון? לחצו וקראו את הדו"ח ההשפעה החברתית החציוני של ארגון לתת

קרא עוד
 |