כנס לתת למאבק בעוני 2015

כנס לתת למאבק בעוני בהנחיית רשף לוי

 שותפים יקרים, אתמול התקיים "כנס לתת למאבק בעוני", המהווה את הבמה המרכזית והיחידה לשיח ציבורי בנושא טיפול בעוני להובלת פתרונות חדשניים ולשינוי בסדר העדיפויות. במהלך הכנס פרסם ארגון לתת את דו"ח העוני האלטרנטיבי לשנת 2015, שמגדיר עוני על-פי ממדים המשקפים צרכים חיוניים לחיים בכבוד, ולא על פי נתון השכר- כפי שנעשה בדוח העוני של הביטוח הלאומי. כמו-כן, לראשונה נערך מחקר עלות העוני בישראל והתשואה של צמצומו (SROI) המוכיח כי משתלם כלכלית לטפל בעוני, וכי צפוי חסכון ממשי של המשק המוערך ב -  64 מיליארד ₪.
בכנס השתתפו מנהלי עמותות, שותפנו המרכזיים לעשייה, מומחים, אמנים ומובילי דעה, אנשי אקדמיה, ראשי המגזר הציבורי, מנהלים מהמגזר השלישי, אנשי רוח וכלכלנים. במהלך הכנס גם הוצג דוח העוני האלטרנטיבי השנתי.
 
שר האוצר משה כחלון התחייב בכנס כי בשנת 2016 יראה שינוי במצב העוני במדינת ישראל וכי הוא מתחייב להמשיך ולפעול למען הביטחון התזונתי.
 
דו"ח העוני האלטרנטיבי נערך על ידי ארגון לתת, זו השנה ה- 13. הדו"ח מבוסס על אינטגרציה בין ממצאים ונתונים שנאספו במהלך המחצית השנייה של השנה, ומשקף את תמונת העוני דה פקטו לשנת 2015.

כתבות נוספות

האקתון קריאייטיב-המפתחות בידיים שלנו

בלילה בין ה 11.12-12.12 עבדו במרץ 6 קבוצות האקתון לתת רעיון בשיתוף עם גפן טים - במציאת פתרונות בנושאי מלכודת העוני וחילוץ ילדים מעוני.

קרא עוד
עיקרי נתוני דו"ח העוני 2016

הדו"ח מהווה כלי אלטרנטיבי להיכרות והבנה של תופעת העוני

קרא עוד
כך מפסידה ישראל מיליארדי שקלים בגלל העוני

מחקר שערך מכון ERI עבור ארגון לתת מראה כי העלות הישירה של התמודדות עם העוני, הכוללת קצבאות ייעודיות כמו הבטחת הכנסה, הסתכמה ב–2013 בכ-7 מיליארד שקל.

קרא עוד
מתוך דו"ח העוני האלטרנטיבי של ארגון לתת

משקף את המגמות העדכניות ביותר בנושא עוני ואי ביטחון תזונתי בישראל 2014, כפי שמכירים אותם בארגון לתת. לקריאת הדו"ח המלא:

קרא עוד
הסיפור של יעלי דותן

סיפורם של מליון הילדים בחיים בעוני בישראל

קרא עוד
דו"ח חציוני 2017

בואו תראו מה עשינו בחציון הראשון של שנת 2017

קרא עוד
כ-545,382 תלמידים עניים יפתחו את שנת הלימודים

מחקר שנערך בקרב נתמכי הסיוע של ארגון לתת, מציג תמונה מדאיגה שמשקפת אי שוויון הזדמנויות בחינוך, אותו חווים הילדים במשפחות עניות

קרא עוד
מתנדבת החודש: הילה טחן!

הנה כמה דברים שלא ידעתם על מתנדבת החודש שלנו, הילה טחן

קרא עוד
דוח מבקר המדינה

דוח מבקר המדינה: אבדן מזון - תחום הצלת מזון לטובת נזקקים - ממצאים והמלצות מול ביצוע בפועל

קרא עוד
דו"ח העוני האלטרנטיבי 2019

לקריאה >>>

קרא עוד
 |