יום המאבק בעוני ובאי בטחון תזונתי בכנסת

לקראת השקת דו"ח העוני האלטרנטיבי לשנת 2021

233,000 משפחות נקלעו למצוקה כלכלית בהשוואה לטרום הקורונה ולמעשה השלכות המשבר הביאו להיווצרות מעמד חדש – עניי מעמד הביניים - כמעט רבע מהציבור לא הצליח להתאושש מהמשבר והגיע אל סף העוני עם סכנה ממשית להתדרדר אליו. בשעה שחיים בקרבנו שניים וחצי מיליון אנשים, מתוכם מעל מיליון ילדים שחיים בעוני, זהו איום מוחשי על חוסנה של החברה והכלכלה הישראלית.
עם כל הכבוד לארגוני החברה האזרחית, חייבים להתייחס לצמצום העוני כמשימה לאומית. בהקשר הזה, קיימנו יום מיוחד בכנסת למאבק בעוני ביוזמת יו"ר ועדת הרווחה אפרת רייטן, ההחלטה של שר הרווחה מאיר כהן להקצות 100 מיליון שקל לאי ביטחון תזונתי ולראשונה כמחצית מהם בבסיס התקציב והעלאת קצבת השלמת הכנסה לקשישים על ידי שר האוצר ליברמן, הם צעדים ראשונים וחשובים בדרך ללקיחת אחריות ממשלתית על הטיפול בעוני.
היום נפתח במליאה בה בפעם הראשונה, שר אוצר, שר רווחה, יו"ר ועדת הרווחה ויו"ר הקואלציה וועדת הבריאות יושבים יחד  בדיון על העוני בישראל כשבסיס הדיון הוא הדו"ח שלנו. 
לאחר מכן, במהלך היום בועדות השונות דנו בנושאים שונים ורלוונטים על בסיס מגמות הדו"ח.  היום הסתיים בנאומים של חברי וחברות כנסת בנושא החשיבות בלקיחת אחריות ממשלתית על הטיפול בעוני במליאת הכנסת.


אנו מאמינים שישנה עוד דרך ארוכה לצמצום הפערים בחברה הישראלית, אך דרך אפשרית.
רק בשיתוף פעולה של ארגוני החברה האזרחית ומשרדי הממשלה נוכל להגיע אל היעד ולתת לכל האוכלוסיות בישראל את היכולת והכלים לחיות כראוי.

כתבות נוספות

אניה מארחת את אספיר באינסטגרם שלה

החל מערב יום הזיכרון לשואה, מעל ל-20 יוצרי תוכן משתפים את הסיפורים של ניצולי השואה באינסטגרם שלהם>>

קרא עוד
Covid-19 הפך ל-Poverty21. גם לזה צריך חיסון.

דו"ח העוני האלטרנטיבי 2020 משרטט תמונת מציאות חדשה ומדאיגה. מציאות בהפרעה. ב-9.12, הדו"ח יחשוף את המגמות העדכניות ביותר בנושא עוני בישראל.

אופירה מארחת את יוסף באינסטגרם שלה

החל מערב יום הזיכרון לשואה, מעל ל-20 יוצרי תוכן משתפים את הסיפורים של ניצולי השואה באינסטגרם שלהם>>

קרא עוד
עיקרי דו"ח העוני האלטרנטיבי 2023

לחצו לקריאת עיקרי הנתונים של דו"ח העוני האלטרנטיבי 2023 >>

קרא עוד
לתת עדכון- דוח מסכם שנת 2017

לתת עדכון! שמחים ומתרגשים לשתף אתכם בדו"ח המסכם את הפעילות שלנו בשנת 2017 לקריאה הקליקו

קרא עוד
מאיר אדוני נרתם למיזם 'שולחן לשניים'

השף מציג את המתכון לכריך המושלם, שישמח כל ילד בביה"ס. לצערנו, יש המון ילדים שמגיעים לבית הספר ללא כריך. הירשמו למיזם ובכל הזמנת ארוחה, תרמו שקל אחד.

קרא עוד
בר מארחת את עדינה באינסטגרם שלה

החל מערב יום הזיכרון לשואה, מעל ל-20 יוצרי תוכן משתפים את הסיפורים של ניצולי השואה באינסטגרם שלהם>>

קרא עוד
ביקור מרגש

ב04/01/2017 זכינו לביקור מרגש של בוריס, ניצול שואה בן 78 שנמצא למעלה משנתיים בסיוע שלנו.

קרא עוד
יום הולדת מיוחד ללאה

תוכנית "לתת סיוע לחיים "מייצרת לא פעם צורות מגוונות של התנדבות קבוצות ויחידים, ומביאה לתוצאות וקשרים מיוחדים גם בכיוונים שאינם צפויים.

קרא עוד
בחורף הזה לא משאירים אותם לבד

עזרו לנו להפוך את החורף של קשישים וניצולי שואה לחמים יותר באמצעות רכישת ערכת חורף הכוללת: שמיכה, תנור וחבילת מוצרי ספיגה למשך שבוע

קרא עוד
 |