עמותת יוזמות עתיד

סיפור העמותה


עמותת 'יוזמות עתיד' הוקמה במטרה לצמצם את הפערים החברתיים במדינת ישראל, וזאת באמצעות העצמת נשים ומתן כלים אשר יסייעו להן להקים ולפתח עסקים זעירים.
הסיפור של עמותת יוזמות עתיד התחיל בתוך ארגון "לתת " .
במציאות בה משפחות השרויות במעגל העוני, חוזרות דור אחר דור ונתמכות במשך שנים ע"י הארגון, עלה הצורך למצוא את הדרך לחזק את אותן משפחות ולתת להן את הכלים אשר יובילו אותן לחיי רווחה בכוחות עצמן, "לתת את החכה ולא את הדגים" .
ניסים בר-אל, איש עסקים מחלוצי תחום אבטחת מידע בארץ, פעיל חברתי, וחבר בוועד המנהל של ארגון "לתת" למעלה מ20 שנה, הוביל את המהלך בתוך ארגון "לתת".
לאחר מחקר ובחינה של מודלים בינלאומיים במספר רב של מדינות הציע להטמיע את מודל המיקרופייננס (מיקרו-אשראי, microfinance) כתכנית נוספת בארגון בשם "לתת עתיד".

את מודל המיקרופייננס הגה פרופ' מחומד יונוס בשנות ה70, כאשר סייר בכפר נידח בבנגלדש, שם פגש נשים בעלות עסקים זעירים אשר לא הצליחו להתפרנס ולהתקיים מאותם עסקים עקב ריביות גבוהות אשר נדרשו לשלם. פרופ' יונוס, ככלכלן ובעל ראייה חברתית, ראה הזדמנות לחזק ולמנף את עסקים אלה ועל הדרך להעצים נשים אשר החברה דחקה לשוליה דרך מתן הלואות זעירות שיאפשרו לנשים לפתח את העסק העצמאי שלהן ולפרנס בכבוד את משפחתן. מודל זה זיכה אותו לימים בפרס נובל לשלום.
 
את מודל המיקרופייננס החליט בר-אל להתאים למציאות הישראלית בה לרוב נשים מוצאות עצמן מחוץ למעגל התעסוקה או מועסקות במקצועות אשר לא תואמים את כישוריהן. הוא שם לעצמו מטרה לצמצם את הפערים החברתיים ע"י העצמה נשית ואמונה כי יש בידן את הכח להצליח ולפרנס את משפחתן בזכות עצמן. 
התכנית החלה לפעול בארגון "לתת" כתכנית המציעה הלוואות קטנות בריבית מועדפת וקורס עסקי ללא עלות בה רכשו יזמיות את הכלים הדרושים לניהול עסק זעיר. קורסים אשר החלו בדרום הארץ והיו להצלחה רבה.
יעל עובדיה, יועצת עסקית במקצועה, חברה לניסים כמנהלת התכנית ויחד בחנו את אפקטיביות המודל. בבחינתם גילו כי רוב היזמיות אשר סיימו את הקורס העסקי בתכנית, לא שרדו את שנתן הראשונה כעצמאיות והן זקוקות לתמיכה ממושכת וצמודה הרבה יותר.
בתוכנית פיילוט שנערכה ב"לתת" הבינו כי אותן נשים זקוקות למעטפת של תמיכה מלאה הכוללת : הכשרה, הלוואה, ליווי עסקי אישי אשר יהיה מותאם ליזמת ולעסק הספציפי שלה ועוד קשת גדולה של הטבות שיסייעו לה להצליח בעסק.
על מנת לחולל שינוי אמיתי בחברה הישראלית הבינו בארגון לתת  כי "לתת עתיד" צריכה להתרחב ולהיות עמותה כלל ארצית המעניקה מעטפת תמיכה עסקית רחבה אשר תהווה בית עסקי לכל אישה בישראל אשר מעוניינת להיות יזמת עצמאית מצליחה ואין באפשרותה לקבל תמיכה זו בשוק הפרטי.
בשנת 2015 יצאה התכנית לעצמאותה והפכה לעמותה רשומה, עם ניסים בר-אל היו"ר ויעל כמנכ"לית העמותה.

ניסים בר-אל הבין כי יוזמות עתיד צריכה לפעול לגישור בין שתי "מדינות ישראל" – ישראל כמעצמת היי-טק (Start-Up Nation), וישראל השנייה, שבה שיעור העוני ואי השוויון הוא מהגבוהים ביותר בקרב מדינות ה OECD .  יוזמות עתיד' מובילה היום חזון חדש, של חברה ישראלית, המעמידה בראש סדר העדיפויות יזמות עסקית זעירה, ובפרט – יזמות זעירה של נשים.
 
העמותה שמה לעצמה יעד לסייע ל1000 נשים בשנה. להעניק להן הזדמנות להגשים את חלומן לפעול לשינוי מצבן הכלכלי וכל זאת ע"י הפעלת מאות מתנדבים בכל הארץ אשר מלווים את היזמיות בכל שלב בתהליך הקמת העסק.
חלק ניכר מהמתנדבים הינם יועצים עסקיים אשר תורמים מזמנם ומהידע העסקי שלהם ומלווים כמנטורים את היזמיות יד ביד לעבר עצמאותן ורווחתן הכלכלית.
עד תחילת שנת 2018 הוקמו, בסיוע העמותה, למעלה מ-1,500 עסקים זעירים על ידי נשים.
ועם ההבנה והאמונה כי הכח נמצא בידי אותן יזמיות להצליח ולגדול, הוחלט לשנות את שם לעמותת "יוזמות עתיד".
בכל שנה עתידים לקום בסיוע העמותה 1,000 עסקים נוספים. אלפי עסקים מצליחים ורווחיים, אלפי משפחות החיות בכבוד ובעצמאות כלכלית. אלפי משפחות התורמות תרומה משמעותית לחוסנה הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל.
 

כתבות נוספות

יריד מכירות ליזמיות

תכנית לתת עתיד התקיים במכללה למנהל בראשל"צ, בו הן הציגו למכירה את מוצריהן. היריד מהווה חלק מפעילויות התמיכה המגוונות של התכנית ביזמיות.

קרא עוד
כנס היסוד הראשון עמותת "לתת עתיד"

עמותת לתת עתיד מסייעת לנשים אשר נמצאות במצוקה כלכלית בהקמת או פיתוח עסק קטן, כזה שיהפוך למקור הכנסה מניב לאישה ולמשפחה כולה בכדי לצאת לעצמאות כלכלית.

קרא עוד
סיום קורס הכשרה עסקית

הסתיים קורס נוסף להכשרה עסקית עבור יזמיות התוכנית . במסגרתו היזמיות מקבלות כלים ומיומנויות בהקמה ופיתוח העסק.

קורס יזמות של לתת עתיד בקרית גת

בימים אלו יזמיות לתת עתיד משתתפות בקורס מקצועי בהנחייתה של חני שני-יועצת ארגונית ומנחת קבוצות ומרצים אורחים נוספים. הנשים מקבלות כלים של העצמה אישית.

קרא עוד
מתוך דו"ח העוני האלטרנטיבי של ארגון לתת

המשקף את המגמות העדכניות ביותר בנושא עוני ואי ביטחון תזונתי בישראל 2014, כפי שמכירים אותם בארגון לתת. לקריאת הדו"ח המלא:

קרא עוד
יש לך חלום להקים עסק - ואת לא יודעת איך?

יש לך עסק קטן קיים ואת מרגישה שהוא עומד במקום ואת צריכה לפתח אותו? עמותת לתת עתיד מבית ארגון לתת, פה בכדי לסייע לך לצאת לדרך עצמאית.

קרא עוד
מתוך דו"ח העוני האלטרנטיבי של ארגון לתת

המשקף את המגמות העדכניות ביותר בנושא עוני ואי ביטחון תזונתי בישראל 2014, כפי שמכירים אותם בארגון לתת. לקריאת הדו"ח המלא:

קרא עוד
מתנדב החודש שלנו בלתת!

ליאור אטיאס מתכנית לתת עתיד, תכנית שמטרתה פיתוח יזמות עסקית זעירה לנשים במטרה להיחלץ מהעוני ולהגיע לעצמאות כלכלית- הוא מתנדב החודש בלתת!

קרא עוד
הכשרת מנטורים

הסתיים קורס הכשרה של מנטורים מתנדבים בתוכנית לתת עתיד. בהכשרה משתתפים יועצים עסקיים, אנשי כספים,רואי חשבון ועוד שמקדישים מזמנם בהתנדבות מלאה כדי ללוות

לתת ב-360 מעלות

מדי שנה מושמד בישראל מזון בשווי 1.4 מיליארד ש״ח. ארגון לתת מציל מזון בשווי כ-60 מיליון ש״ח בשנה. הכנסו וראו איך זה נראה ב-360 מעלות.

קרא עוד
 |