ח"כ הרב יעקב ליצמן הגיע ל-LATETech 2017

LATETech 2017

בתשובה לשאלתו של ז'יל דרמון, יו"ר ארגון לתת על מה עושה הממשלה עם העודף התקציבי ומתי יגיע תורם של העניים ולא רק של מעמד הביניים (אליו כיוון היום שר האוצר בהורדת המכסים) ענה ח"כ הרב יעקב ליצמן:

"בישיבת ממשלה לפני כחודש ימים, ברגע שנודע לנו שיש 17 מיליארד שקל עודפים ממסים אמרתי לשר האוצר שאני רוצה דיון על הכסף הזה. הצעתי בממשלה שיגדילו בחוק התקציבי את הסעיף שמאפשר להוציא כסף מהתקציב. היום ניתן להוציא רק 2.9% מהתקציב וכל פעם שאנחנו מבקשים כסף אומרים שאין ושאי אפשר להוציא. אמרתי לראש הממשלה בישיבת הממשלה, בעידן היום שכל-כך הרבה חוקים משנים, איזה אסון יקרה אם נשנה ונגדיל את זה בעוד שני אחוז? זה יביא לנו 8 מיליארד שקל. ככה יהיו 3 מיליארד לנכים ובשאר נשתמש לחינוך, רווחה. יש הרבה מה לעשות עם הכסף הזה.
הודיעו לי שבזה אנחנו נוריד את הדירוג של מדינת ישראל. שאלתי את ראש הממשלה- מהו הדירוג והוא ענה שהיום הדירוג של ישראל הוא א' פלוס פלוס פלוס. שאלתי- ומה יקרה אם יירד הדירוג קצת וניתן את הכסף לציבור. ראש הממשלה הופתע מזה והבטיח לי דיון בממשלה. נדון על האפשרות לשינוי החוק בתקציב 17-18. 

לפני שמדברים על הורדת מיסים, צריך לדון על לתת לציבור העני שמחכה כל הזמן. הכלכלה היא איתנה וברוך השם יהיה מספיק כסף לזה."

כתבות נוספות

כנס לתת למאבק בעוני 2016 איך נחלצים מהמלכודת?

מאות מבכירי המגזר הציבורי, העסקי והשלישי ומוביל העשייה הפילנתרופית בישראל השתתפו בתאריך ה12.12 בכנס לתת למאבק בעוני לשנת 2016 בהנחיית צביקה הדר

קרא עוד
דו"ח חציוני 2017

בואו תראו מה עשינו בחציון הראשון של שנת 2017

קרא עוד
לקראת בחירות 2022

מעל למחצית מהמשיבים על הסקר שערכנו השיבו כי יוקר המחיה ונושאים כלכליים הם שיקול מרכזי באופן בו יצביעו

קרא עוד
לתת עדכון- דוח מסכם שנת 2017

לתת עדכון! שמחים ומתרגשים לשתף אתכם בדוח המסכם את הפעילות שלנו בשנת 2017. לקריאה הקליקו>>>

קרא עוד
אזהרת הרעב

משדר מיוחד של מיקי חיימוביץ בנושא בעיית אי הביטחון התזונתי

קרא עוד
דו"ח העוני הדיגיטלי 2017

נתונים בלתי נתפסים... הכן ביתך לעוני.

קרא עוד
מתוך דו"ח העוני האלטרנטיבי של ארגון לתת

משקף את המגמות העדכניות ביותר בנושא עוני ואי ביטחון תזונתי בישראל 2014, כפי שמכירים אותם בארגון לתת. לקריאת הדו"ח המלא:

קרא עוד
דו"ח העוני האלטרנטיבי 2020

לקריאת הדו"ח

קרא עוד
יום העוני הבינלאומי בכנסת

ארגון לתת הציג בועדת הפנים בכנסת את בעיית אי הביטחון התזונתי בישראל ואת המיזם החדשני שפותח על ידה לפתרון עירוני של בעיית אי הביטחון התזונתי.

קרא עוד
Covid-19 הפך ל-Poverty-21. גם לזה צריך חיסון

דו"ח העוני האלטרנטיבי 2020 של ארגון לתת משרטט תמונת מציאות חדשה ומדאיגה. מציאות בהפרעה. ב-9.12, כל המגמות העדכניות ביותר בנושא עוני בישראל יוצאות לאור

 |