מעלים זיכרון 2023

ביום הזיכרון לשואה, 22 יוצרי תוכן משתפים את הסיפורים של 20 ניצולי שואה ב-Reels שלהם

מעלים זיכרון 2023
לקראת יום הזיכרון ה-78 לשואה ולגבורה, שייערך ב-17-18.4,
22 יוצרי תוכן יארחו אצלם באינסטגרם
20  ניצולי שואה, למפגש אינטימי ומרגש שיעסוק בסיפור ילדותם בתקופת המלחמה.

ביום החשוב הזה, תוכלו לקבל באינסטגרם הצצה נדירה לעדות של ניצול או ניצולה ולעקוב אחרי חיי הניצולים בישראל,
אשר חלקם חווים מציאות של עוני ובדידות רבה.
כמחצית מהניצולים המשתתפים בפרויקט הם נתמכים של לתת ומקבלים מהארגון סיוע שוטף.


אז מי פוגש את מי?


הסיפור של גדעון באינסטגרם של סטפן
גדעון לב, בן 88, נולד בצ'כיה. עם סיפוחה של המדינה לשטחי גרמניה הנאצית, משפחתו ברחה לעיר פראג. לימים הנאצים הגיעו גם לשם, וגדעון ומשפחתו נשלחו למחנה הריכוז טרזינשטאט. במחנה הוא שרד עד סיום המלחמה. את הסיפור המרגש של גדעון, סטפן ישתף באינטסגרם שלו ב-18.4.

הסיפור של נחמה באינסטגרם של דנה
נחמה טייכטל, בת 85, נולדה בעיר קראקוב שבפולין והייתה בת שנתיים בפרוץ המלחמה. אימה עבדה כעוזרת בית אצל רופא נאצי תחת זהות בדויה. היא ואחיה  התגוררו לצידה וכך ניצלו. אביה נספה במלחמה. את הסיפור המרגש של נחמה, דנה תשתף באינסטגרם שלה ב-18.4.


​הסיפור של יצחק באינסטגרם של אילנית ואלירז
יצחק לביא, בן 97, נולד בוינה שבאוסטריה, למשפחה מבוססת. עם פרוץ המלחמה, הנאצים החרימו להם את הבית והעבירו אותו, את הוריו ואחיו לדירה אחרת בה חיו בצפיפות לצד 40 משפחות יהודיות. כשהיה בן 13 אביו רשם אותו ואת אחיו לעליית הנוער, ובעודם עושים את המסע ארצה, משפחתו נספתה במלחמה. את הסיפור המרגש של יצחק, אילנית ואלירז ישתפו באינסטגרם שלהם ב-18.4.

הסיפור של אביבה באינסטגרם של איילת
אביבה זורר, בת 90, נודלה בצ'כוסלובקיה. ב-1942 הצבא הגרמני פלש למדינה והוריה הצליחו להשיג עבור המשפחה מסמכים מזוייפים, וכך חיו בזהות בדויה עד שהמצב החמיר ונאלצו להתפצל. הוריה ברחו ליער, ואביבה ואחותה נשלחו למנזר. לאחר כשנתיים, הן ברחו באחד הלילות לחפש את הוריהן ביער, מצאו אותם ושם שרדו בתנאים קשים. את הסיפור המרגש של אמא שלה אביבה,  תשתף באינסטגרם שלה ב-18.4.

הסיפור של ז'ראר באינסטגרם של לינוי
ז'ראר כהן, בן 80, נולד בליאון שבצרפת. יחד עם הוריו ושלושת אחיותיו, הוא נלקח על-ידי הגסטאפו באמצע הלילה לחקירות, שם קצין גרמני הציל את חייהם כשייעץ להם לעלות על ספינה לאלג'יר ולברוח. שאר בני משפחתו שנשארו בצרפת נספו. את הסיפור המרגש של ז'ראר, לינוי תשתף באינסטגרם שלה ב-18.4.


הסיפור של יוסף באינסטגרם של עומר ושירנקה
יוסף שולט, בן 91, נולד בהונגריה. במהלך המלחמה, התגורר עם משפחתו בגטו שבעיר בודפשט, ונהג לברוח מחוץ לכותלי הגטו כדי להשיג אוכל. את הסיפור המרגש של יוסף, עומר ושירנקה ישתפו באינסטגרם שלהם ב-18.4.
*כיום, יוסף נתמך תכנית "סיוע לחיים" של ארגון לתת



​הסיפור של יהודית באינסטגרם של דנה
יהודית ירושלמי, בת 87, נולדה ברומניה והייתה בת 5 בלבד כשיחד עם הוריה ואחותה היא נשלחה לגטו ולמחנות ריכוז. את הסיפור המרגש של יהודית, דנה תשתף באינסטגרם שלה ב-18.4.

הסיפור של טומי באינסטגרם של טליה
טומי שחם, בן 90, נולד בסלובקיה. ב-1944 משפחתו נלקחה לאושוויץ, שם תחילה שהה קודם עם אימו עד שהפרידו ביניהם והוא נשלח לבלוק הילדים. כשהוציאו את שורדי המחנה לצעדת המוות, הוא הצליח לברוח. את הסיפור המרגש של טומי, טליה תשתף ב-Reels שלה ב-18.4.


הסיפור של אידה באינסטגרם של עומר
אידה רשקוביץ, בת 87. נולדה באוקראינה והייתה בת 5 כשפרצה המלחמה. אימה ואחיה נרצחו והיא ניצלה בזכות העובדה שברחה לסבים שלה. את הסיפור המרגש של אידה, עומר ישתף באינסטגרם שלו ב-18.4.
*כיום, אידה נתמכת תכנית "סיוע לחיים" של ארגון לתת


הסיפור של שמעון באינסטגרם של עומר
שמעון אייל, בן 91, נולד בצרפת. בשנת 1942 הוא ומשפחתו שרדו את אירוע גירוש היהודים מפריז. זמן קצר לפני שתכננו לברוח עם תעודות מזוייפות, בני משפחתו נעצרו ונשלחו לאושוויץ, שם נספו. במקביל, שמעון הוסתר בפנימייה תחת זהות בדויה וכך ניצל. את הסיפור המרגש של שמעון, עומר תשתף באינסטגרם שלה ב-18.4.

הסיפור של טובה באינסטגרם של טיילור
טובה גוטשטיין, בת 90, נולדה בפולין. היא ומשפחתה שהו בגטו ורשה במהלך המלחמה ואת אביה לקחו לעבודות כפייה. מאז נעלמו עקבותיו. טובה נהגה לברוח מהגטו דרך הביוב כדי להשיג אוכל. לאחר המרד בגטו ברחה ליער, שם הצטרפה לפרטיזנים ושרדה במשך שנתיים. את הסיפור המרגש שלה, טיילור תשתף באינסטגרם שלה ב-18.4.


הסיפור של מלכה באינסטגרם של חן
מלכה אשכנזי, בת 82, נולדה ביוון והייתה בת 4 כשהגרמנים פלשו למדינה. יחד עם אביה ואימה שהייתה בהירון, הם ברחו להרים וחיו ביער ביחד עם הפרטיזנים. כשנתפסו, הנאצים הכריחו אותם לחפור לעצמם את קבר האחים אבל בזכות נס הם ניצלו. את הסיפור המרגש של מלכה, חן תשתף באינסטגרם שלה ב-18.4.
*כיום, מלכה נתמכת תכנית "סיוע לחיים" של ארגון לתת


הסיפור של זהבה באינסטגרם של שביט
זהבה מוסקוביץ נולדה בפולין אך אינה יודעת בוודאות את שנת לידתה (כםי הנראה 1942). אמה ברחה מהמדינה וזהבה הגיעה לבית יתומים בלודג' שבפולין. היא תמיד חיכתה שאמה תחזור לאסוף אותה, אך זה לעולם לא קרה. את הסיפור המרגש של זהבה, שביט תשתף באינסטגרם שלה ב-18.4.

הסיפור של יהודית באינסטגרם של "ישראל בידור"
יהודית שוש, בת 94, נולדה בהונגריה. ב-1944, הגרמנים שלחו את אביה למחנה הריכוז בוכנוואלד (שם שרד את רוב המלחמה). יהודית נכנסה יחד עם אימה ואחותה התאומה לגטו, שם התגוררו בדירת 2.5 חדרים עם כ-30 איש נוספים. יהודית נשלחה לעבודות בכפייה ולצעדת המוות. את הסיפור המרגש של יהודית, "ישראל בידור" ישתפו באינסטגרם שלהם ב-18.4.
*כיום, יהודית נתמכת תכנית "סיוע לחיים" של ארגון לתת

הסיפור של מיה באינסטגרם של יעל
מיה אבידן, בת 83, נולדה ברומניה. עם פרוץ המלחמה, בעודה בת 3, היא ואימה הצליחו להגיע לבוקרשט, שם משפחה הסתירה אותן בדירת חדר. אביה נתפס ונשלח למחנה ריכוז, והיא זכתה לראותו שוב רק בסוף המלחמה. את הסיפור המרגש של מיה, יעל תשף באינסטגרם שלה ב-18.4.
*כיום, מיה נתמכת תכנית "סיוע לחיים" של ארגון לתת



הסיפור של אליזבט באינסטגרם של נוי
אליזבט קריבושה, בת 87, נולדה בבלרוס. שני אחיה ואביה נשלחו לצבא האדום, שם אחיה נהרגו. יחד עם אימה ואחיותיה, הן נשלחו לגטו. בזכות העובדה שאמה דיברה גרמנית, חייל גרמני עזר להן לברוח ובכך הציל את חייהן. את הסיפור המרגש של אליזבט, נוי תשתף באינסטגרם שלה ב-18.4.
*כיום, אליזבט נתמכת תכנית "סיוע לחיים" של ארגון לתת


הסיפור של פנינה באינסטגרם של שחר
פנינה בן יוסף, בת 83, נולדה בפולין והייתה בת שנה כשפרצה המלחמה. בני משפחתה הצליחו לברוח לרוסיה במשאית כשהם מסתתרים מתחת לרהיטים שנשאה. אביה התגייס לצבא, והיא ואימה חיו תחת זהות בדויה. שאר בני המשפחה שלא הצליחו לברוח נספו. את הסיפור המרגש של פנינה, שחר ישתף באינסטגרם שלו ב-18.4.

הסיפור של נלי באינסטגרם של אורלי
נלי פיצ'נקוב, בת 84, נולדה בבלרוס והייתה בת 5 כשפרצה המלחמה. משפחתה נלקחה ממקום למקום בקרונות בקר. היא מספרת שבמהלך המלחמה, נהגה לשיר לפצועים על מנת לעודד אותם ואת עצמה. את הסיפור המרגש של נלי, אורלי תשתף באינסטגרם שלה ב-18.4.
*כיום, נלי נתמכת תכנית "סיוע לחיים" של ארגון לתת


הסיפור של אדל באינסטגרם של שלי
אדל מיכלסון, בת 86, נולדה באוקראינה. כשהייתה בת 4, משפחתה ברחה לקזחסטן. את הסיפור המרגש של אדל, שלי תשתף באינסטגרם שלה ב-18.4.
*כיום, אדל נתמכת תכנית "סיוע לחיים" של ארגון לתת



מעלים זיכרון 2023
תודה מיוחדת לאלו שיצרו יחד איתנו את הפרויקט: ונדר פרודקשן, סטודיו לעיצוב פיטקובסקי וסוכנות הקריאייטיב גרינהאוס
 

כתבות נוספות

משה מארח את יוסף בסטורי שלו

החל מערב יום הזיכרון לשואה, הסיפור של 22 ניצולי שואה בסטורי של 22 יוצרי תוכן >>

קרא עוד
לירן מארחת את אביבה בסטורי שלה

החל מערב יום הזיכרון לשואה, הסיפור של 22 ניצולי שואה בסטורי של 22 יוצרי תוכן >>

קרא עוד
איתן גדרון-מתנדב בליווי חברתי לניצולת שואה

איתן מתנדב בליווי חברתי לניצולת שואה בנס ציונה מזה מספר חודשים. המפגש בין השניים הוליד קשר אישי וחם, בו מפגין איתן אכפתיות, אחריות, נתינה ומסירות רבה.

קרא עוד
עומר מארח את יוסף בסטורי שלו

החל מערב יום הזיכרון לשואה, הסיפור של 22 ניצולי שואה בסטורי של 22 יוצרי תוכן >>

קרא עוד
נועה מארחת את סוזן בסטורי שלה

החל מערב יום הזיכרון לשואה, הסיפור של 22 ניצולי שואה בסטורי של 22 יוצרי תוכן >>

קרא עוד
Covid-19 הפך ל-Poverty21. גם לזה צריך חיסון.

דו"ח העוני האלטרנטיבי 2020 משרטט תמונת מציאות חדשה ומדאיגה. מציאות בהפרעה. ב-9.12, הדו"ח יחשוף את המגמות העדכניות ביותר בנושא עוני בישראל.

מנתמכי הסיוע העידו כי האוכל שקנו לא הספיק

לקריאת דו"ח העוני האלטרנטיבי 2022 לחצו >>

קרא עוד
מתנדבי סיוע לחיים חוגגים יומולדת לניצולים

שנת 2015 נפתחת באופטימיות! ממתנבי הליווי החברתי של סיוע לחיים, חוגגים לניצולים חג יומולדת שמח. שיהיה עד 120

לתת בחורף

ארגון לתת בשיתוף Giveback מזמין אתכם להצטרף לפרויקט גיוס המונים ולסייע ל-1,600 ניצולי שואה וקשישים נזקקים בתרומה של ערכות לחורף.

קרא עוד
שר מארחת את חנה

החל מערב יום הזיכרון לשואה, הסיפור של ניצולת השואה חנה ליבמן בסטורי של שר פיטנס >>

קרא עוד
 |