מעלים זיכרון 2024

ביום הזיכרון לשואה, מעל ל-20 יוצרי תוכן משתפים את הסיפורים של ניצולי השואה באינסטגרם שלהם

מעלים זיכרון 2024
לקראת יום הזיכרון ה-79 לשואה ולגבורה,
22  יוצרי תוכן יארחו באינסטגרם שלהם
21 ניצולי שואה, למפגש אינטימי ומרגש, שיעסוק בסיפור ילדותם בתקופת המלחמה.

ביום החשוב הזה, תוכלו לקבל באינסטגרם הצצה נדירה לעדות של ניצול או ניצולה ולעקוב אחרי חיי הניצולים בישראל,
אשר חלקם חווים מציאות של עוני ובדידות רבה.
כמחצית מהניצולים המשתתפים בפרויקט הם נתמכים של לתת ומקבלים מהארגון סיוע שוטף.


השנה במיוחד, הזיכרונות הרחוקים שלהם מרגישים קרובים מתמיד. המפגשים הללו מלמדים אותנו על חוסן האדם בתקופות קשות ומטלטלות ויסייעו לנו להמשיך לטפח תקווה ולצמוח לאחר אירועי ה-7.10. 


אז מי פוגש את מי?

 

הסיפור של חיים באינסטגרם של "ערב טוב עם גיא פינס" 
חיים רענן, בן 89, נולד בבודפשט. חלק ניכר מילדותו בילה בחיק אימו בגטו. חיים הינו ממייסדי קיבוץ בארי ושם הקים את משפחתו. במהלך מתקפת ה-7.10 הוא ננעל בממ"ד במשך שעות ארוכות. משפחתו של חיים שרדה את האירוע. את הסיפור המרגש של חיים, "ערב טוב עם גיא פינס" ישתפו באינסטגרם שלהם ב-5.5.


הסיפור של רות באינסגרם של אנה
רות הרן, בת 88, נולדה בעיר בוקרשט שברומניה. המלחמה פרצה כשהייתה בת 3 בלבד והיא מספרת על חווית הרעב והחרדה תחת השילטון הנאצי. המשפחה התאחדה רק לאחר המלחמהוהם עלו ארצה בשנת 1947. רות, תושבת קיבוץ בארי, שרדה את טבח ה-7.10. למרות שלא נפגעה, אבשלום בנה נרצח ושמונה מבני משפחתה וביניהם ילדים קטנים, נחטפו לרצועת עזה. את הסיפור המרגש של רות, אנה תשתף באינסטגרם שלה ב-5.5.



הסיפור של צילי באינסטגרם של דנית
צילי ונקרט, בת 83, נולדה בצ'רנוביץ, רומניה. היא הייתה בת 6 שבועות שהגרמנים שלחו אותה ואת משפחתה לגטו. עומר ונקרט, נכדה הראשון, נחטף ממסיבת הנובה לרצועת עזה ב-7.10. את הסיפור המרגש של צילי, דנית תשתף באינסטגרם שלה ב-5.5.

הסיפור של יוסף באינסטגרם של אופירה
יוסף גייטנר, בן 92, נולד ברומניה. כשהיה בן 9 נשלח יחד עם משפחתו לגטו ברכבות משא של בהמות ובתנאים בלתי אפשריים. הוא והוריו שרדו ועם סיום המלחמה יוסף חזר לביתו עם אימו, שם התאחד עם אביו שמוקדם יותר נשלח למחנה עבודה. הוא הקים משפחה ובשנת 1990 עלה ארצה. את הסיפור המרגש של יוסף, אופירה תשתף באינסטגרם שלה ב-5.5. 
*כיום, יוסף נתמך על-ידי ארגון לתת

 
הסיפור של דניאל באינסטגרם של מאור ומירן
דניאל לוז, בן 90, נולד בצרפת. הוא היה בן 7 כשפרצה המלחמה ובגיל 9 נשלח עם אימו ואחותו למחנה הסגר. דניאל, שבנוסף לדרכון הצרפתי החזיק גם בדרכון בריטי, שרד את השואה בזכות הסדר שהיה בזמנו לצלב האדום עם בעלות הברית. דניאל הוא תושב קיבוץ בארי שניצל מטבח ה-7.10 בזמן שהסתתר בממ"ד עד לחילוץ. את הסיפור המרגש של דניאל, מאור ומירן ישתפו באינסטגרם שלהם ב-5.5.


הסיפור של יעקב באינסטגרם של דנה
יעקב שור, בן 90, נולד בפולין. בהיותו בן 10 בלבד, הגסטאפו הגרמני הגיע לבית המשפחה באישון לילה כדי לחפש אחר אחיו שמואל, שהיה חבר במתחרת. בהמשך עצרו וכלאו את המשפחה בבית הכלא בגטו קרקוב. לבסוף יעקב הצליח להימלט להונגריה, אך הוריו נשלחו אל מותם באושוויץ. אחרי המלחמה יעקב ואחותו עלו ארצה כנוסעים סמויים באונייה. בהמשך הוא פגש את אשתו והקים משפחה. את הסיפור המרגש של יעקב, דנה תשתף באינסטגרם שלה ב-5.5.



הסיפור של עליזה באינסטגרם של מייקל
עליזה ארבר, בת 81, נולדה בעיירה קטנה בהולנד, לשם נשלחה אמה כדי להתרחק מהפלישה הגרמנית. באפריל 1943 נכבשה העיירה. ועליזה הועברה לידיהם של רופא ואחיות שיצרו בונקר תת-קרקעי ביער. יחד עם עוד 9 תינוקות יהודיים היא הוסתרה במשך שנתיים. את הסיפור המרגש של עליזה, מייקל ישתף באינסטגרם שלו ב-5.5.


הסיפור של גבריאל באינסטגרם של אודיה
גבריאל מוקד, בן 91, נולד בורשה שבפולין. המלחמה פרצה בהיותו בן 6 ויחד עם משפחתו הוא נכלא בגטו ורשה. הוא ואימו נמלטו ואילו אביו, שהיה רופא אשר נשאר לעזור ליושבי הגטו ולמארגני המרד בגטו, נרצח בהמשך על-ידי הנאצים. גבריאל ואימו הסתתרו בעיר זקופנה עד לסיום המלחמה תחת זהות נוצרית. בשנת 1946 הוא עלה לארץ יחד עם "עליית הנוער". הוא הקים משפחה, למד פילוסופיה באוקספורד שבאנגליה והתמנה לפרופסור באוניברסיטת בן-גוריון. את הסיפור המרגש של גבריאל, אודיה תשתף באינסטגרם שלה ב-5.5

הסיפור של יוסי באינסטגרם של שחר

יוסי קורן, בן 91, נולד בעיר בבודפשט והיה בן 10 וחצי כשהגרמנים פלשו למדינה. הוא ומשפחתו נאלצו לעבור לגטו אך מהר מאוד הוברחו למרתף ושם הסתתרו עד סוף המלחמה. יוסי לישראל, הקים משפחה והפך לאיש צבא אשר נלחם במלחמות רבות. את הסיפור המרגש של יוסי, שחר תשתף באינסטגרם שלה ב-5.5.
 
 הסיפור של אספיר באינסטגרם של אניה
אספיר גרוסמן, בת 84, נולדה בעיר דנייפרופטרובסק שבאוקראינה. כשהייתה בת שנה פרצה המלחמה, שאת רובה היא העבירה עם הוריה במקום מסתור בצריף שבהרים. כשהמלחמה נגמרה הם חזרו לעיר הולדתה. במשך 30 שנים אספיר הייתה מורה למוזיקה וב-1990, כשהייתה בת 50, עלתה לארץ יחד עם כל משפחתה. את הסיפור המרגש של אספיר, אניה תשתף באינסטגרם שלה ב-5.5. 
*כיום, אספיר נתמכת על-ידי ארגון לתת
 

הסיפור של חנה באינסטגרם של אור
חנה ליבמן, בת 91, נולדה בפולין והייתה בת 6 כשפרצה המלחמה. עם פלישת הגרמנים לפולין וההפצצות הכבדות, הבית שלה נשרף כליל. משפחתה של חנה שרדה את המלחמה ובשנת 1948 הם עלו ארצה. בארץ היא הקימה משפחה, נולדו לה שתי בנות ויש לה נכדים ונינים. בעקבות אירועי ה-7.10 חנה איבדה את נכדה נועם אשרם ז"ל שנפל במהלך הלחימה ברצועת עזה. את הסיפור המרגש של חנה, אור תשתף באינסטגרם שלה ב-5.5. 
*כיום, חנה נתמכת על-ידי ארגון לתת




הסיפור של חיים באינסטגרם של אוראל
חיים להט, בן 89, נולד בהולנד. עם פלישת הגרמנים למדינה, בהיותו בן 6 בלבד, החלו סנקציות נגד היהודים וכינוסם במטרה לשלוח אותם למחנות עבודה. חיים הצליח לברוח.כל משפחתו נספתה מלבד אימו ואחיו ששרדו. כמה שנים לאחר סיום המלחמה הוא עלה ארצה, התגייס ושירת כקצין בחיל האוויר. את הסיפור המרגש של חיים, אוראל ישתף באינסטגרם שלו ב-5.5.

הסיפור של עדינה באינסטגרם של בר
עדינה סימון, בת 84, נולדה בבולגריה. במרץ 1944 פלש הצבא הגרמני למדינה, מיד סומנו היהודים בטלאי צהוב, רכושם הוחרם וננקטו צעדים להפרדתם מהאוכלוסייה הכללית במטרה להשמידם. רוב משפחתה שרדה את השואה ובשנת 1948 היא עלתה ארצה יחד עם הוריה ואחותה. את הסיפור המרגש של עדינה, בר תשתף באינסטגרם שלה ב-5.5. 
*כיום, עדינה נתמכת על-ידי ארגון לתת


הסיפור של פאולינה וברנהרד באינסגטרם של "N12"
ברנהרד, בן 94, נולד בעיר צ'רנוביץ שברומניה. לאחר פרוץ המלחמה הוא ומשפחתו גורשו לגטו, שם חיו במשך 4 שנים. פאולינה, אשתו בת ה-85, נולדה בעיירה קטנה שליד סרביה. עם פרוץ המלחמה נלקח אביה לצבא והיא ברחה יחד עם אימה ואחותה לאזרבייג'ן. השניים עלו לארץ בשנת 1973. את הסיפור המרגש של פאולינה וברנהרד, "N12" ישתפו באינסטגרם שלהם ב-5.5. 
*כיום, פאולינה וברנהרד נתמכים על-ידי ארגון לתת


הסיפור של אווה באינסטגרם של אלמוג
אווה ארבן, בת 93, נולדה בצ'כוסלובקיה למשפחה מבוססת. בדצמבר 1941 היא ומשפחתה נלקחו לגטו טרזין, ובהמשך נשלחו לאושוויץ ושם הופרדו מאביה. בתום המלחמה היא מצאה את דודתה והתגוררה אצלה במשך שנה. לאחר מכן עברה מיוזמתה לבית יתומים. אווה התחתנה עם פטר, והשניים עלו ארצה. את הסיפור המרגש של אווה, אלמוג ישתף באינסטגרם שלו ב-5.5.



הסיפור של מיה באינסטגרם של משי
מיה אבידן, בת 84, נולדה ברומניה. בזמן שאביה נתפס ונשלח למחנה ריכוז, היא ואימה הצליחו לברוח ולהסתתר אצל משפחה בבוקרשט.בנס כל המשפחה שרדה. לאחר המלחמה הם נשארו ברומניה, אבל עדיין סבלו מאנטישמיות קשה. ב- 1966 עלתה לארץ יחד עם בעלה ושני בניהם.  את הסיפור המרגש של מיה, משי תשתף באינסטגרם שלה ב-5.5. 
*כיום, מיה נתמכת על-ידי ארגון לתת​


הסיפור של יהודית באינסטגרם של מיכל
יהודית שוש, בת 95, נולדה בעיר בודפשט. בשנת 1944 כבשו הגרמנים את המדינה ואביה נשלח למחנה הריכוז בוכנוואלד. היא הועברה לגטו ביחד עם אימה ואחותה, ובהמשך נשלחה למחנה עבודה ולאחת מצעדות המוות. באירועי הטבח של ה-7.10 נוי, נכדה של יהודית, נרצח בקיבוץ בארי. את הסיפור המרגש של יהודית, מיכל תשתף באינסטגרם שלה ב-5.5. 
*כיום יהודית נתמכת על-ידי ארגון לתת.


​ הסיפור של גבי באינסטגרם של נבו
גבי הירש, בת 81, נולדה בתוניסיה במהלך המלחמה. אימה סיפרה לה שכתינוקת, היא הייתה נודדת יחד איתם ממקום למקום על-מנת לשרוד. בגיל 12 גבי עלתה לארץ עם תנועת "עליית הנוער" לצד שתי אחיותיה. בהמשך התחתנה עם ניצול שואה מרומניה. לשניים נולדו 5 ילדים ו-16 נכדים. את הסיפור המרגש של גבי, נבו ישתף בשלו ב-5.5. 
*כיום, גבי נתמכת על-ידי של ארגון לתת

הסיפור של ברט באינסטגרם של דילן ואמילי
ברט בדיחי, בת 92, נולדה בעיר ליון שבצרפת. לאחר כיבוש צרפת על ידי גרמניה, הועברה ברט ממשפחתה למקום מסתור, שם חיה בזהות בדויה עד סוף המלחמה. לאחר המלחמה עלתה לארץ והקימה משפחה. בעקבות אירועי האינתיפאדה השנייה בישראל, היא איבדה את נכדה בזמן שירותו הצבאי. את הסיפור המרגש של ברט, דילן ואמילי ישתפו באינסטגרם שלהם ב-5.5.
 

הסיפור של יונה באינסטגרם של גאיה
יונה לוי, בת 83, נולדה בעיר צ'רנוביץשברומניה. היא ואימה התגוררו בגטו. אימה נהגה למסור אותה למשפחות אחרות וכך ניצלו ממעבר למחנות הריכוז. מאביה שגויס לצבא, לא שמעו במשך תקופה ארוכה. בשנת 1945 יונה ומשפחתה עלו ארצה והתאחדו. את הסיפור המרגש של יונה, גאיה תשתף באינסטגרם שלה ב-5.5.


מעלים זיכרון 2024
תודה מיוחדת לאלו שיצרו יחד איתנו את הפרויקט: רועי ונדר, סטודיו לעיצוב פיטקובסקי וסוכנות הקריאייטיב Igloo Creative House 

 

כתבות נוספות

בר מארחת את עדינה באינסטגרם שלה

החל מערב יום הזיכרון לשואה, מעל ל-20 יוצרי תוכן משתפים את הסיפורים של ניצולי השואה באינסטגרם שלהם>>

קרא עוד
מהמשפחות העובדות החיות בעוני נפגעו תעסוקתית

לקריאת דו"ח העוני האלטרנטיבי 2020 המלא לחצו >>

קרא עוד
מנתמכי הסיוע שרויים בחובות

לקריאת דו"ח העוני האלטרנטיבי 2023 לחצו >>

קרא עוד
מאיר אדוני נרתם למיזם 'שולחן לשניים'

השף מציג את המתכון לכריך המושלם, שישמח כל ילד בביה"ס. לצערנו, יש המון ילדים שמגיעים לבית הספר ללא כריך. הירשמו למיזם ובכל הזמנת ארוחה, תרמו שקל אחד.

קרא עוד
לא בכל יום יוצא לניצולי שואה ללכת לסרט

לא בכל יום יוצא לניצולי שואה מתוכנית סיוע לחיים ללכת לסרט ובטח ובטח לא באולם VIP והשבוע זה קרה! תודות לחברת 888 !

קרא עוד
מתנדב החודש

יניב מתנדב בתכנית "לתת סיוע לחיים" לרווחתם של ניצולי שואה נזקקים זו השנה הרביעית.

קרא עוד
תחנת הכיבוי התגייסה לחלוקת מזון

למרות תנאי מזג האוויר הקשים ניצולי השואה קיבלו את אריזות המזון בזמן בזכות תחנת כיבוי האש שהתגייסה לאירוע וחילקה את החבילות במשאיות הכיבוי

שגב מארח את עמרם בסטורי שלו

החל מערב יום הזיכרון לשואה, הסיפור של 22 ניצולי שואה בסטורי של 22 יוצרי תוכן >>

קרא עוד
מהציבור היו זקוקים לסיוע ולא קיבלו אותו

לקריאת דו"ח העוני האלטרנטיבי 2020 המלא לחצו >>

קרא עוד
היום חל יום השואה הבינלאומי 2021

תמונת המצב כואבת: 179,600 ניצולי שואה חיים בישראל בגיל ממוצע של 85, מתוכם יותר מרבע (51,000) חיים מתחת לקו העוני וסובלים ממחסור, בדידות וחולי.

קרא עוד
 |