מכתב מרגש מאת אייל שימן

לעשות טוב לאישה טובה, לחברה הישראלית, לעצמי...

שלום חברים,
אני בד"כ לא מרבה לכתוב ובטח לא לשתף אבל הפעם אני חורג מהרגלי. לפני מס' שבועות ראיתי סרטון בפייסבוק של ארגון לתת. שם סופר על אלכס ניצול שואה שהתאלמן לא מכבר וחי חיי דלות מחפירים. והארגון דואג להגיע אליו ולשכמותו פעם בחודש עם חבילת מצרכים ולשבת עימו זמן מה. הסרטון ריגש אותי מאוד והחלטתי לתרום לארגון שעושה עבודת קודש, לחצתי על הקישור ותוך שתי דקות סיימתי. פתאום ראיתי לינק נוסף למי שמעוניין להתנדב, אז לחצתי, מלאתי פרטים ותוך דקה סיימתי ושכחתי.עברו שבועיים קבלתי שיחת טלפון מנציגת ארגון לתת ששאלה אותי כיצד אני מעוניין לתרום? השבתי מה שתרצו... שאלה אולי להעביר פעם בחודש חבילה לניצולי שואה? אמרתי בסדר. 
לאחר מס' ימים יצרו עימי קשר ומסרו תאריך ושעה להתייצב במשרדי החלוקה בפתח תקווה. מרוב התרגשות הגעתי חצי שעה קודם והמתנתי לפתיחת הסניף. קבלתי את החבילה, קבלתי כתובת, התקשרתי לוודא שהגברת בבית (אלא איפה תהיה?) והגעתי תוך דקות. מיד בכניסה לשכונה אתה חווה את הדלות ואחר כך בכניסה לבניין המשותף ואח"כ בכניסה לדירה האפילה. שם קיבלה אותי אישה מדהימה באמצע שנות השמונים לחייה. שמתי את הארגז בצד הזמינה אותי לשבת, שאלתי לעזור לך לפרוק את המוצרים, השיבה אין צורך, שב. ישבנו פטפטנו, סיפרה לי על חייה על משפחתה, שהיתה ספורטאית מצטיינת שהתחרתה באולימפיאדה, שעבדה 40 שנים בסודה קלאב, שיש לה חשמל בידיים וששנים היתה מרפאה באמצעות ידיה אנשים, הציגה לי תמונות ומילאה את ליבי.
אח"כ עשינו סיבוב בבית, בית ששופץ לאחרונה ע"י ארגון לתת. התנצלה שלא מדליקה את האור ושהדליקה מזגן לכבודי מיד לאחר שהתקשרתי שאני בדרך, כי חשמל מאוד יקר.. הראתה לי חשבון חשמל שצריך לשלם מחר: 149 ש"ח, נכון זה לא הרבה כסף אמרה, אבל בשבילה זה הון. הושטתי יד לארנקי שלפתי 150 ש"ח ואמרתי לה זה לחשבון החשמל, סירבה בתוקף והודעתי שאני לא מוותר, ואז אמרה אתה יודע מה? אז תיקח ממני את זה... נגשה לארון הסלון הוציאה משם מעטפה צבעונית ממנה שלפה תכשיט "חמסה" ואמרה לי זו הברכה שלי בשבילך ובשבילך משפחתך תתלה את זה בבית והבית יואר. לקחתי לא יכולתי לסרב.
יצאתי משם עם דמעות בעיניים, בסה"כ מה ביקשתי? לתרום שעה אחת בחודש למען משהו שצריך, ומה קרה? יצאתי משם טעון נרגש כאילו שהאשה המדהימה הזו, חיכתה כל חייה בבית כדי שאגיע לברכני.
חברים אני זכיתי,ואני מבטיח להמשיך לזכות פעם בחודש למשך שעה. לעשות טוב לאישה טובה, לחברה הישראלית, לעצמי...
תודה לארגון לתת ולכל הארגונים הנפלאים האחרים.

כתבות נוספות

צפו בסיפור של דוד ושלמה - כוחה של התנדבות

תכנית 'לתת סיוע לחיים' פותחה במטרה להוביל לשיפור איכות חייהם והקלה מיידית על מצוקתם של ניצולי שואה נזקקים, באמצעות סיוע פיסי וחברתי המאפשר חיים בכבוד.

קרא עוד
אלמוג מארח את אווה באינסטגרם שלו

החל מערב יום הזיכרון לשואה, מעל ל-20 יוצרי תוכן משתפים את הסיפורים של ניצולי השואה באינסטגרם שלהם>>

קרא עוד
יום הולדת מיוחד ללאה

תוכנית "לתת סיוע לחיים "מייצרת לא פעם צורות מגוונות של התנדבות קבוצות ויחידים, ומביאה לתוצאות וקשרים מיוחדים גם בכיוונים שאינם צפויים.

קרא עוד
מנתמכי הסיוע העידו כי האוכל שקנו לא הספיק

לקריאת דו"ח העוני האלטרנטיבי 2021 לחצו >>

קרא עוד
השביל המהיר לאיחוד המשפחה

ניידת השיפוצים נרתמה לעזרתו של י' להביא את בנו הביתה בסופי השבוע.

קרא עוד
נטע מארחת את לריסה

החל מערב יום הזיכרון לשואה, הסיפור של ניצולת השואה לריסה ליטבק בסטורי של נטע אלחמיסטר >>

קרא עוד
אור מארחת את חנה באינסטגרם שלה

החל מערב יום הזיכרון לשואה, מעל ל-20 יוצרי תוכן משתפים את הסיפורים של ניצולי השואה באינסטגרם שלהם>>

קרא עוד
יחידת הסיור והמשקים של מרחב ואדי ערה ולתת

רכזת הפעילות שלנו גייסה את יחידת הסיור והמשקים של מרחב ואדי ערה ממשטרת ישראל לפעילות יוצאת דופן ומרגשת בין נציגי היחידות וניצולת השואה.

קרא עוד
אורי מארח את מרים בסטורי שלו

החל מערב יום הזיכרון לשואה, הסיפור של 22 ניצולי שואה בסטורי של 22 יוצרי תוכן >>

קרא עוד
מנתמכי הסיוע העידו כי קצבת הזקנה אינה מספיקה

לקריאת דו"ח העוני האלטרנטיבי 2021 לחצו >>

קרא עוד
 |