תרומת מענק הקורונה

למי אפשר לתרום את המענק?

ה"מענק לכל אזרח" שכל אזרחי ישראל יקבלו בחודש יולי הינו בשורה טובה וחשובה עבור המון אזרחים. לאור המשבר המתגלגל והשפעותיו הקשות על אוכלוסיות במצוקה, רבים שוקלים לתרום את המענק שלהם לנזקקים, ובכך לעשות הרבה טוב עבור מי שבאמת צריכים עזרה.

למי אפשר לתרום את המענק?

> למשפחות שהצטרפו למעגל העוני בעקבות משבר הקורונה
> למשפחות חד הוריות המתקשות להתקיים ביום-יום ללא סיוע
> לקשישים אשר לעיתים קרובות צריכים להחליט אם לקנות תרופות או מוצרי מזון
> לניצולי שואה עריריים שאין מי שידאג לשלומם

תרומת מענק של 750 ש״ח = 5 חבילות מזון!
זה הזמן לתרום לנזקקים


לתרומה לחץ כאן

כידוע, משבר הקורונה החריף והעמיק את מצוקתן של משפחות, קשישים וניצולי שואה, ולפי ההערכות של הלמ"ס (26.5.20) כמעט מחצית מהאוכלוסייה נפגעה כלכלית, כאשר כל ישראלי חמישי נמצא מחוץ למעגל התעסוקה. מאות אלפי משפחות מתמודדות עם קשיים עצומים לתת מענה לצרכים הבסיסיים ביותר, בהם תשלום שכר דירה או קנייה של מוצרי מזון בסיסיים.

תרומת מענק קורונה לקשישים

תרומת המענק לקשישים ולמשפחות הנזקקות דרך ארגון לתת
 

תרומת המענק היא אחת האפשרויות עבור מי שרוצה להעביר את המענק או חלק ממנו לנזקקים ולהיות בטוח ב-100% שהתרומה שלו תגיע למי שזקוק לכך היא לתרום את המענק לארגון לתת. 

תורמים את המענק ועוזרים לנזקקים

ארגון לתת נוסד במטרה לפעול לצמצום העוני למען יצירת חברה צודקת וטובה יותר, על ידי: סיוע לאוכלוסיות במצוקה על בסיס אוניברסלי, הנעת החברה האזרחית לערבות הדדית ונתינה והובלת שינוי בסדר העדיפויות הלאומי.

ארגון לתת משמש כארגון גג ובנק מזון ארצי המקיים שותפות עם 180 עמותות וארגונים מקומיים ומפעיל מעל 27,000 מתנדבים בשנה. הארגון מסייע בצורה שוויונית בכל רחבי הארץ ובכל המגזרים בחברה הישראלית ותומך באופן קבוע בעשרות אלפי משפחות לאורך השנה. לתת הוא ארגון א-פוליטי וא-ממשלתי החותר לפעול באופן יעיל, מקצועי ואפקטיבי, שומר על שקיפות מלאה ומקפיד על תקורה נמוכה בשיעור 6% בלבד.

אם תורמים את המענק לנזקקים דרך ארגון לתת, למי התרומה תגיע?

כל תרומת מענק תתורגם לחבילות מזון עבור הנזקקים.
חבילת מזון המאפשרת לנתמכים להתקיים חודש עולה 150 ש״ח. כך שאפילו המענק של 750 ש״ח של אדם בוגר ללא משפחה יאפשר לחלק 5 חבילות מזון! 

לפי נתונים מארגון לתת, בחודשי מרץ-יוני, כמות הפניות לארגון עלתה פי 2! בגל הראשון של הקורונה, ארגון לתת הוביל את יוזמת סיוע החירום האזרחית הגדולה והמשמעותית בישראל. במקביל לפעילות השוטפת של סיוע ל-60,000 משפחות ואלפי קשישים, הארגון שילח 73,000 ש״ח ערכות סיוע חירום כפולות, הכוללות חבילת מזון וחבילת היגיינה, עד לפתח ביתם של קשישים וניצולי שואה המבודדים בביתם. בעזרת אלפי מתנדבים ותרומה של הציבור הרחב, יותר מ-15,000 קשישים קיבלו את ערכת הסיוע במהלך 3 חודשים. 
לאור הביקוש העולה וגובר מצד הקשישים והמשפחות הנזקקות, מרחיב הארגון את פעילותו, במטרה לתגבר את היקף הסיוע בצורה משמעותית ולסייע לאותם האזרחים שהצטרפו למעגל העוני.

אם תחליטו לתרום את המענק לקשישים ולמשפחות נזקקות, הוא יועבר למי שבאמת צריך אותו בזכות הניסיון והותק של ארגון לתת במיפוי הצרכים, איתור הנזקקים, יכולות התפעול והשינוע של הסיוע.

אני רוצה לתרום את מענק הקורונה לנזקקים


 
אנחנו לא אומרים לאף אחד מה כדאי לו לעשות עם המענק. אנחנו כן יודעים מי צריך את הכסף ומי זקוק באופן בהול לסיוע בחבילת מזון.

למי אפשר לתרום את מענק הקורונה

למה לתרום את המענק לנזקקים דרך ארגון לתת?

לארגון לתת יתרונות וערכים נוספים שיבטיחו שכאשר תורמים את המענק, התרומה תגיע ותעזור לנזקקים:

> ארגון גג ארצי – תרומה לארגון מחולקת למעשה באמצעות רשת של 180 עמותות מקומיות הפועלות ב-105 יישובים בפריסה ארצית רחבה. לתת פיתח והטמיע קוד אתי, אשר הערכים ואמות המידה המובאים בו, מחייבים את כל העמותות הפועלות איתו בשיתוף פעולה. הארגון מבצע בקרה ופיקוח קפדניים על פעולת העמותות השותפות, על מנת לוודא שהמזון יגיע לנזקקים באיכות הנדרשת.

> יעילות – העבודה כארגון גג א-פוליטי הפועל על בסיס פרמטרים מקצועיים ושוויוניים, מאפשרת עבודה יעילה, תיאום, איגום משאבים ומניעת סיוע כפול. כמו כן, הארגון פיתח לאורך השנים תשתיות ארגוניות ולוגיסטיות, הכוללות תהליכי עבודה המאפשרים את הכנת, חלוקת ושינוע סלי המזון למשפחות הנזקקות באופן מיטבי ויעיל, בין היתר בעזרת צי של 7 משאיות מותאם (עבור מזון יבש, מצונן וקפוא). הארגון חותר למקצוענות, מפתח מודלים ברי קיימא ובעלי מעגלי השפעה רחבים על החברה הישראלית ואוחז בתו מידות לאפקטיביות. הודות לחשיבה יצירתית, איגום משאבים ומודל פעולה אפקטיבי, מצליח הארגון למנף את ההשקעה במיזם לביטחון תזונתי ולהגיע ליחס של 1:9 – על כל שקל שמושקע, לתת מחלק מזון בשווי 9 ₪.

> שוויוניות ואוניברסליות – חלוקה לכל המגזרים בחברה הישראלית באופן שוויוני.

> סל מזון מאוזן תזונתית – שילוב בין רכש והצלת מזון, מאפשר הגעה לסל מזון מורחב ומאוזן תזונתית.

> שקיפות – ארגון לתת מאמין בשקיפות מלאה, ומעמיד לרשות הציבור את כל הנתונים הכספיים הנוגעים לפעילות הארגון. תרומת מענק בראש שקט.

> שותפויות אסטרטגיות – במהלך 20 השנים האחרונות, ארגון לתת רקם שותפויות אסטרטגיות ואקסקלוסיביות עם יצרניות המזון המובילות במשק הישראלי, לרבות; תנובה, שטראוס, יוניליוור וטארה. שותפויות אלה מעניקות לארגון לתת כוח קנייה משמעותי המאפשרת רכש בזול. כמו כן, פיתח הארגון, יחד עם רשת שופרסל, תשתית ארצית להצלת מזון, במסגרתה חנויות הרשת מתקשרות עם העמותות השותפות של לתת על בסיס יומי ומעבירות אליהן את עודפי המזון. שותפות זו, מאפשרת לעמותות להעניק למשפחות הנזקקות מגוון רחב של מוצרים כגון: פירות, ירקות, מוצרי חלב, מאפים ועוד. 

> תמיכה ציבורית והנעה לפעולה, לתרומה ולהתנדבות – ארגון לתת הינו אחד הארגונים המוכרים בישראל וזוכה לתמיכה ולאמון רב מהחברה הישראלית. 93% מתקציב  הארגון מורכב מתרומות מהחברה הישראלית, בעיקר על הציבור הרחב, לצד שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות עסקיות ותרומות של קרנות פילנתרופיות. עלויות תקרה לא עוברות את 6%. בשנת 2019 נרשמו בארגון כ-477,000 שעות התנדבות, אותן ביצעו 27,000 מתנדבים. היחס בין עובדים ומתנדבים הוא 1:200. 

תרומת מענק הקורונה - לחץ כאן לתרומה

כתבות נוספות

כנס לתת השראה 2018

ב-17.12.18 קיימנו את כנס לתת השראה למנהלי ועובדי עמותות המזון השותפות של הארגון.

קרא עוד
הכנס הוירטואלי והבינלאומי של ארגון לתת 2021

ב-2.11, הצטרפו לשיחה מרתקת עם מומחים אמריקאיים וישראליים מן השורה הראשונה מהמגזר השלישי, הפילנתרופי והעסקי שידונו באתגרים החברתיים הנוכחיים. הירשמו >>

קרא עוד
מתנדב החודש

גאים להציג את מתנדב החודש שלנו- עמרי הרוש!

קרא עוד
"לתת מהיום הראשון"

שיתוף פעולה של ארגון לתת, פמפרס וסופר פארם

קרא עוד
דו"ח השפעה חברתית - שנת 2022

אנו מזמינים אתכם לקרוא את דו״ח ההשפעה החברתית של ארגון לתת, המציג את תקציר העשייה של הארגון לשנת 2022. לחצו לקריאה >>

קרא עוד
שיתוף פעולה עם סמסונג ישראל

מזמינים אתכם להגיע אל מתחם המרתון ולתפוס כמה שיותר לבבות. על כל לב שאתם תתפסו, סמסונג תורמת 5 ש"ח למשפחות נזקקות באמצעות ארגון לתת!

קרא עוד
מתנדבות החודש

גאים להציג את מתנדבות החודש שלנו >> אריאלה ואילה!

קרא עוד
כנס המתנדבים הארצי של ארגון לתת

מתנדבים ושותפים יקרים, אנו שמחים להזמין אתכם לכנס המתנדבים הארצי של ארגון לתת שיתקיים ב-4/6 במועדון הבארבי בתל אביב. בתכנית - הופעה של להקת התקווה 6.

להרשמה>>
יום הילד הבינלאומי

תכירו את אלינה, נערה אופטימית שחלומה הפשוט מכל הוא שתהיה לה האפשרות לחלום. לקראת יום הילד הבינלאומי, אנו מזמינים אתכם לתרום לילדים ונערים רבים כמותה.

קרא עוד
לתת מתנה לחג

עבור מאות אלפי משפחות בישראל המתנה הכי טובה לפסח היא ארוחת חג

קרא עוד
 |