הצלת מזון-עשו זאת בעצמכם

אז איך עושים את זה בבית?

 שלב 1: טיפים לצרכנות נבונה – 
רגע לפני שהולכים לסופר ריכזנו עבורכם חמישה טיפים מנצחים שיעזרו לכם  לצמצם זריקת מזון וגם לחסוך כסף:

1.תכננו מראש רשימת קניות מסודרת – ככה לא תקנו דברים שאתם לא באמת צריכים שלרוב מוצאים את סופם בפח.

2.אל תגיעו רעבים לסופר – אחרת תרצו לקנות הכל!

3.אל תתפתו למבצעים – תחשבו, האם באמת תשתמשו במוצר? גם אם המבצע סופר שווה אבל אתם יודעים שלא תשמשו במוצר, חבל. הוא יזרק. ואז החסכון שחשבתם שעשיתם הופך להוצאה מיותרת ויזהם את הסביבה.

4.אל תקנו דווקא את המוצר שהכי מושך את העין על המדף – לרוב אלו המוצרים היקרים ביותר. מומלץ לבדוק בעומק ובמדפים העליונים והתחתונים יותר – המוצרים הפחות בולטים הם לרוב הזולים יותר, ואלו שיושמדו מהר יותר.

5.העדיפו קניות נקודתיות וקרובות על פני קניות גדולות ומוגזמות – במיוחד שמדובר על מוצרים עם חיי מדף קצרים כמו פירות וירקות, מוצרי חלב וכו'.   
 
שלב 2 :טיפים להתנהלות עם מזון בבית -
הגעתם הביתה מהסופר. עכשיו מה? קבלו 10 טיפים מעולים לניהול המזון בבית:

 1.ערכו רשימה של מה אתם זורקים ולמה? ככה תוכלו להבין מה אתם צורכים יותר ומה פחות. ולחסוך גם בקנייה וגם בזריקה.

 2. First in-First out – כמה פעמים קרה לכם ששכחת בסוף המדף במקרר איזה ממולא שהכנתם ועד שגילתם שהוא קיים הוא כבר הרקיב? סדרו את המקרר שלכם ככה שהמוצרים הישנים יהיו מקדימה והישנים מאחורה. ככה ההתנהלות במקרר תהיה חכמה ונמנע המון זריקת אוכל.

 3. מדף ייעודי במקרר למוצרים עם פגות תוקף קצרה – התאריך של המוצר עומד לפוג? העגבנייה כבר מתחילה להראות עייפה? מקמו את כל המוצרים עם חיי מדף קצרים במדף נגיש וברור כדי שתוכלו לנצל אותם לפני שכבר לא יהיו טובים.

4. "עדיף להשתמש לפני" או "לשימוש עד" – שימו לב לדיוקים בתאריכי התוקף. "עדיף להשתמש לפני" – זוהי רק המלצה ואין שום הכרח לזרוק. ובכלל – תנסו להיות ביקרותיים כלפי תאריכי התוקף ותבחנו בעצמכם – את הריח, את המרקם, את הצורה.

5. אחסון מיטבי של פירות וירקות - אחסנו את הירקות והפירות במדפים התחתונים של המקרר, הטמפרטורה במדפים הגבוהים עלולה לא להטיב איתם. והפרידו בין הפירות והירקות.

6. לשמור על מוצרי החלב - העבירו את מוצרי החלב שניתן להעביר לקופסאות סגורות, על מנת לשמור על טריותם.

7. להאריך את חיי עשבי תיבול - עשבי תיבול מאבדים מטריותם מהר מאד, שטפו היטב גלגלו בכמה ריבועי נייר סופג, ביחד איתם הכניסו לקופסא ולמקרר.

8. תקפיאו – בישלתם עכשיו סיר ענק? תשאירו לכם כמות ל3 ימים הבאים ואת השאר אחסנו במקפיא. קניתם לחם? כדי לשמור על הטריות שלו הקפיאו אותו. ההקפאה שומרת על טריות המוצר ומאפשר לאחסן אותו זמן רב עד השימוש.

9. לא משאירים שאריות בשטח – הכנתם תבשיל והשתמשם רק בחלק מעשבי התיבול? תעשו מהם סלט עשבים! הכנת מוקפץ ונשאר לכם קצת? תגלגלו טורטריה. יהיו יצירתיים ותסתכלו כל פעם על השאריות כארוחה בפני עצמה.

10. הגמבה עייפה? תעירו אותה! אל תמהרו לזרוק כל מה שנראה לא טוב, יש המון מתכונים למזון "רגע לפני" זריקה.  

שלב 3: מתכונים- 
אספנו לכם כמה מתכונים שניתן להכין ממזון שהצלתם בבית!
בלוג האוכל של עז תלם 
אתר האוכל פודי 
TNS israel

בהצלחה❤
 

כתבות נוספות

יריד מכירות ליזמיות

תכנית לתת עתיד התקיים במכללה למנהל בראשל"צ, בו הן הציגו למכירה את מוצריהן. היריד מהווה חלק מפעילויות התמיכה המגוונות של התכנית ביזמיות.

קרא עוד
מקום אחר

הכירו את מרלו״ג לתת בהר טוב. שם ניתן לקיים ימי עיון, כנסים, וימי גיבוש, כמובן שיחד עם אריזת חבילות מזון למשפחות נזקקות. הכנסו לפרטים >>>

קרא עוד
הצלת מזון-עשו זאת בעצמכם

כנסו וגלו איך אפשר לצמצם בזבוז ולהציל מזון בבית

קרא עוד
ניוזלטר מסכם שנה עמותת לתת עתיד

עמותת 'לתת עתיד' נוסדה במטרה לסייע לנשים במצוקה כלכלית להקים ולפתח מיזם עצמאי זעיר במטרה להשיג עצמאות כלכלית. העמותה (כלל ארצית, אוניברסלית, א-פוליטית) מציע לכל יזמת מעטפת תמיכה מלאה ללא תשלום, הכוללת ליווי עסקי-אישי מקצועי לאורך שנה, הלוואה זעירה לטובת העסק, הכשרות עסקיות ומגוון הטבות ושירותים שנועדו לפתח ולקדם את העסק.

השאר ריק עבור 'קרא עוד'
מתוך דו"ח העוני האלטרנטיבי של ארגון לתת

המשקף את המגמות העדכניות ביותר בנושא עוני ואי ביטחון תזונתי בישראל 2014, כפי שמכירים אותם בארגון לתת. לקריאת הדו"ח המלא:

קרא עוד
מתוך דו"ח העוני האלטרנטיבי של ארגון לתת

המשקף את המגמות העדכניות ביותר בנושא עוני ואי ביטחון תזונתי בישראל 2014, כפי שמכירים אותם בארגון לתת. לקריאת הדו"ח המלא:

קרא עוד
הצלת מזון

הרצאה מרתקת על תהליך הצלת המזון מפי אחת השותפות המובילות בתחום – קבוצת שטראוס. הכנסו >>>

קרא עוד
מתנדב החודש שלנו בלתת!

ליאור אטיאס מתכנית לתת עתיד, תכנית שמטרתה פיתוח יזמות עסקית זעירה לנשים במטרה להיחלץ מהעוני ולהגיע לעצמאות כלכלית- הוא מתנדב החודש בלתת!

קרא עוד
עמותת יוזמות עתיד

סיפור עמותת יוזמות עתיד. היכנסו לקריאה >>>

קרא עוד
12.3.20 - יום ללא מזון מבוזבז

היום (12.3) מתקיים יום ללא מזון מבוזבז, יום זה מוקדש להעלאת מודעות לצמצום בזבוז המזון בישראל ובעולם ולאמירת תודה לכל שותפנו שלוקחים חלק בתהליך החשוב.

קרא עוד
 |