כיצד משפיע המשבר על משפחה בישראל?

"בחודשים האלה של מרץ עד מאי וגם עכשיו אנחנו לא מצליחים להתרומם מהכמה אלפי שקלים הבודדים האלה, ועדיין צריכים סיוע" מספר אורן, מנהל תיקי לקוחות מהמרכז.

בחודשים האחרונים קשישים רבים ומשפחות חדשות פונים לארגון לתת.  המשבר הבריאותי הופך למשבר כלכלי אולי המשמעותי ביותר שהמדינה ידעה. לפי סקר שהארגון ערך בקרב העמותות השותפות שלו ברחבי הארץ, חלה עלייה בביקוש לסיוע בכ-30%. משפחות רבות כמו של אורן, שבימים כתיקונן הסתדרו בכוחות עצמן מוצאות את עצמן זקוקות לעזרה, ומבין המשפחות האלה ישנן אפילו משפחות שהיו נוהגות לתרום עבור משפחות אחרות.

בזכותכם משפחה תוכל לקבל חבילת מזון. לתרומה הקליקו

אורן שיתף אותנו באתגרים הכלכליים החדשים של משפחתו שהופיעו בעקבות הגל הראשון, ובעיקר ברצון שלו להפסיק לקבל סיוע.
המשבר הכלכלי הופיע כשאורן, כמו ישראלים רבים נשלח לעבוד מהבית ופרנסתו הצטמצמה משמעותית. איפה המשבר תפס אותך? "התחלנו את מרץ כל החבר'ה בעבודה, ואז העבירו אותנו לעבוד מהבית, עדיין המשכתי לעבוד ואז ההכנסה מהעבודה ירדה לחצי. אני מתעסק בתחום של ניהול תיקי לקוחות, נתתי שירות ללקוחות מהבית, מכירות ומה שצריך כדי להמשיך, אבל זה לא היה זה".

לפני הקורונה היו לכם חודשים ארוכים וטובים עם פרנסה טובה, ואז הקורונה הגיעה. מה עברתם?
"הגענו למצב שהלכנו אחורה איזו שנה. אנחנו בתהליך של פשיטת רגל, עדיין נמצאים בו כבר כמה שנים. אם הקורונה לא הייתה קורית לא הייתי נכנס לבור נוסף כמו שאומרים. מצאתי את עצמי ברמה של חוסר אונים של מה אני עכשיו הולך לעשות בשביל להשלים את ההכנסה. הגעתי למצב שאני שוב צריך להיעזר בעמותה כדי לעבור את הימים, את השבועות, את השבתות".

ממשיכים לדאוג לקשישים ומשפחות נזקקות. לתרומת חבילת מזון הקליקו

לאורן ואשתו חמישה ילדים, ארבעה מתוכם מתחת לגיל עשר. לעיתים רחוקות מאוד ובאופן נקודתי הוא מבקש סיוע. ברמה האישית, איך התמודדת עם המצב הזה של חוסר זמני? "אני לא רוצה שיחשבו שצריך להיות כל הזמן נתמכים על יד מישהו, זה לא מה שאני אומר, אני לא מאמין בזה. חשוב לי לא להתרגל, אני לא נותן לזה מקום בחיים שלי למצב של עוני או לגבי המצב של חוסר, זה לא משהו שאנחנו מאמינים בו".



אתה מכיר בני משפחה או חברים שהמצב שלהם גם הדרדר בתקופה הזאת?
"לא. אני לא מחובר, לא מקושר לזה, אני לא מגיע מהעולם הזה של תרומות או עזרה או משהו בצורה הזאת".

עכשיו כשהגל הראשון הסתיים, המצב שלכם קשה יותר ממה שהיה בתקופת הקורונה או שיש שיפור?
"בחודשים האלה של מרץ עד מאי וגם עכשיו אנחנו לא מצליחים להתרומם מהכמה אלפי שקלים הבודדים האלה בהפרש ועדיין צריכים סיוע. אנחנו לא מצליחים להחזיק את עצמנו, זה לוקח אותנו אחורה, כל חודש. אם אני נגיד חודש אחד אני לא אצליח לספק את הפרנסה בבית, זה יביא אותי למצב שאני צריך לרשום במכולת ולהיות חייב כל מיני דברים בסייסים, ועד החודש הבא אני אצטרך להתחיל להשלים את זה כמה חודשים אחורה".

מה אתה חושב שיהיה בעתיד מבחינה כלכלית?
"בסופו של דבר יש לי הרבה מאוד תקווה שהדברים ישתנו ואני מאמין דווקא שהמקום הזה של ארגון לתת צריך להיות גם בכובע של 'בוא נעזור לך לעמוד על הרגליים'. לא תכננתי מעולם להיעזר לטווח ארוך, ואני לא חושב שבעתיד זה מה שאני מתכנן. אבל כן יש את המקום של כמו מקל הליכה לאחד שהוא מדדה והוא יכול להיעזר בזה עד שיעבור לו הכאב".

משפחות רבות שמצבן הכלכלי הדרדר בגל הראשון של הקורונה בין מרץ למאי, ממשיכות לחוות קושי עצום ונאלצות להמשיך ולקבל חבילת מזון מארגון לתת. יעברו עוד חודשים רבים עד שאותן משפחות יצליחו להתאושש ולהתאזן מבחינה כלכלית.

אנחנו זקוקים לתמיכה שלכם כדי להבטיח שמשפחות עם סיפור דומה לזה של אורן יוכלו לקבל מוצרי מזון בסיסיים. תרמו עכשיו חבילת מזון. לתת הוא ארגון הפועל ללא מטרות רווח לצמצום העוני בישראל. עכשיו זה הזמן לתרום חבילת מזון לאלו שזקוקים לכך.

כתבות נוספות

אתגר לתת 'מאסטר שף' בניו-יורק!

ביום ראשון שעבר, ארבעה שפים ידועים קיבלו אתגר לבשל ארוחה המבוססת על מוצרים מחבילות המזון של לתת במטרה לעזור להעלות את המודעות לעוני בישראל.

קרא עוד
מבצע איסוף מזון לקראת ראש השנה בשופרסל

מזמינים אתכם לקחת חלק במבצע איסוף המזון לקראת ראש השנה בסניפי שופרסל בין התאריכים 3/9-11/9

קרא עוד
עמותת "מלב אל לב" זוכרת את אלון בקל ז"ל

מסר ממתנדבי העמותה

קרא עוד
שת"פ מקסים בין שגרירות צרפת לארגון לתת

אתם מוזמנים לבוא לנמל תל אביב לטעום ממנות צרפתיות במסערת ה kitchen market במחיר סמלי שכל הרווחים מהמנות יועברו למשפחות נזקקות נתמכות של ארגון לתת

קרא עוד
חוברת מתכונים ספיישלתת

שמחים להציג את חוברת מתכונים 'ספיישל לתת' בשיתוף אסם

קרא עוד
שיתוף פעולה מוצלח בין המכללה למנהל ללתת

מזה כחמש שנים מתקיים שיתוף פעולה מוצלח בין המכללה למנהל בראשון לציון לבין ארגון לתת, במסגרתו מפנה אלינו סטודנטים המקבלים מלגה מהדיקנט בתמורה להתנדבותם

קרא עוד
תורמים באהבה!

לכבוד שבוע האהבה, החלטנו למלא יחד איתכם את הרשת באהבה ולתרום לקהילה.

קרא עוד
לתת הרגשה טובה

הכנסו וגלו את המוצר החדש שלנו - ״לתת הרגשה טובה״

קרא עוד
והילד הזה הוא אני

הפערים החברתיים מתעצמים בחופש הגדול

קרא עוד
דו"ח השפעה חצי שנתי 2020

כמה מזון הוצל? כמה חבילות מזון חולקו לניצולי שואה? מה היה היקף מבצע החירום בגל הראשון? לחצו וקראו את הדו"ח ההשפעה החברתית החציוני של ארגון לתת

קרא עוד
 |